Reklamace a vrácení zboží

Rychlý postup

 

Postup při reklamaci: 

  • Zboží důkladně zabalte, aby při přepravě nedošlo k poškození
  • Popište problém, kvůli kterému chcete reklamovat své zboží
  • Zboží zašlete na adresu: Mosty u Jablunkova č. 986 (Květinka), 739 98, Česká republika
  • Po obdržení zboží Vám přijde automatický mail o zahájení reklamačního řízení
  • Na základě posouzení produktu a oprávnení reklamace Vám přijde rozhodnutí o ukončení reklamačního řizení i s vyjadřením a následnym řešením situace

Postup při vrácení zboží: 

  • Zboží důkladně zabalte, aby při přepravě nedošlo k poškození
  • Přiložte ke zboží formulář pro odstoupení od smlouvy
  • Zboží zašlete na adresu: Mosty u Jablunkova č. 986, 739 98, Česká republika
  • Po obdržení zboží Vám přijde automaticky mail o vrácení zboží
  • Na základě posouzení stavu produktu Vám přijde vyjádření k odstoupení od smlouvy a případně vrácení finančních prostředků

Tyto postupy jsou pouze informační povahy. Nadřazeny jsou jim obchodní podmínky a reklamační řád níže.

 

Reklamační řád společnosti NOBLESE-EU s.r.o.

pro e-shop www.noblese.cz

Společnost :

 

Obchodní jméno : NOBLESE-EU s.r.o.

Adresa : Fraňa Krále 2080, 022 01 Čadca, Slovenská republika

IČO : 54 360 382

Zápis v reg. : Obchodní rejstřík Okresního soudu Žilina, Oddíl: Sro, vložka č.k. 78871/L

DIČ : SK2121637001

E-mail. : info@noblese.cz

Tel. : +420225850272

tímto jako prodávající ve smyslu zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele”) a zákona 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o smlouvách uzavřených na dálku”) (dále jen „prodávající”) stanoví pro svou obchodní činnost a provoz internetového obchodu (e-shop) www.noblese.cz tento reklamační řád jako nedílnou součást obchodních podmínek s následujícím obsahem:

 

I. Všeobecná ustanovení

II. Délka záruky

III. Záruční podmínky

IV. Způsob vyřízení reklamace

V. Závěrečná ustanovení

 

v následujícím znění :

I. Všeobecná ustanovení

a) Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek (dále jen „OP“) prodávajícího a popisuje postup kupujícího, jakým způsobem postupovat při reklamaci, tedy při uplatňování vad zboží nabytého od prodávajícího.

b) Kupující, kterým může být podnikatel nebo spotřebitel, je povinen se seznámit s reklamačním řádem a všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.

c) Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s tímto reklamačním řádem. Definice pojmů obsažené v tomto reklamačním řádu mají přednost před definicemi v OP. Pokud tento reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v OP. Není-li definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají platné a účinné právní předpisy.

d) V případě, že se spotřebitel obrátí na prodávajícího s podáním, které podle obsahu nebo označení není uplatněním vad zboží (reklamací), stížnost, podnět, odpoví prodávající k takovému podání ve lhůtě 30 dnů, je-li to vhodné.

 

II. Délka záruky

a) Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (zejména název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo, pokud je to možné).

b) Na žádost kupujícího prodávající poskytne záruku písemnou formou (záruční list). Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající místo záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

c) Je-li to vzhledem k poskytované zárukě potřebné, prodávající v záručním listu srozumitelným způsobem vysvětlí obsah záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým lze uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi vážou.

d) Prodloužená záruka musí být vždy v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou, přičemž v takovém případě záruční list vždy obsahuje výše uvedené náležitosti a je vydán v souladu s výše uvedenými podmínkami.

e) Záruční doba začíná běžet zásadně dnem převzetí zboží kupujícím.

f) Záruční doba u spotřebního zboží je ze zákona 24 měsíců, nestanoví-li zvláštní právní předpis nebo prodávající pro zboží delší záruční dobu.

g) Délka záruční doby je vždy vyznačena na záručním listě (ve sloupci záruka), pokud se vydává na zakoupené zboží. Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době (zboží musí být v záruční lhůtě doručeno spolu s reklamací ve smyslu čl. III nejpozději poslední den záruční doby).

 

III. Záruční podmínky

Kupující (zejména spotřebitel) je povinen při převzetí zboží od přepravní společnosti a také ihned po jeho doručení podrobně zkontrolovat (a případě fotograficky zachytit) fyzický stav doručovaného zboží (jeho případně poškození, ať už obalu nebo samotného zboží/výrobku v něm) a v takovém případě zboží vrátit kurýrovi s příslušnou reklamací (resp. zboží odmítnout převzít), a oznámit to vždy současně i prodávajícímu (dle bodu 2.). Pokud poškození zboží zjistil až po převzetí zboží, je povinen reklamaci uplatnit dle bodu 2. ihned, v opačném případě mu sice nárok na reklamaci zboží zůstává, avšak bude muset prodávajícímu prokázat, že vada vznikla v důsledku porušení povinností prodávajícího v době doručení zboží, resp., bere tím na vědomí, že prodávající takovou reklamaci nemusí uznat z důvodu, že jde o vadu, která zjevně nevznikla jeho vinou.

Kromě případu dle bodu 1. po převzetí zboží platí, že :

a) Místem pro uplatnění reklamace je sídlo/adresa prodávajícího Mosty u Jablunkova č. 986, 739 98, Česká republika (a elektronicky adresa reklamace@noblese.cz).

b) Kupující je povinen spolu s reklamací podle písm. c) zaslat zboží k posouzení reklamace prodávajícímu. Tvrzené vadné zboží k reklamaci je třeba zaslat přepravní službou na adresu: Mosty u Jablunkova č. 986, 739 98, Česká republika. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis vady a dostatečné kontaktní údaje Kupujícího (hlavně zpáteční adresa a tel. číslo) a současně pořídit fotografie zboží bezprostředně po jeho doručení. Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i vady zboží. Tento postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak. Také doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna).

c) Kupující je povinen uplatnit reklamaci písemně (poštou nebo elektronicky na výše uvedenou adresu) s náležitostmi a postupem podle předchozího odstavce, tedy hlavně uvést, v čem spočívá vada zboží a právo, které v rámci reklamace vad uplatňuje (způsob vyřízení reklamace).

d) Po přijetí reklamace dle předchozích odstavců prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován a to emailem bez zbytečného odkladu po přijetí reklamace., nejpozději s dokladem o vyřízení reklamace. V případě osobního uplatnění je písemné potvrzení předáno ihned.

e) Kupující, který není spotřebitelem, doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, také doloží doklad o reklamaci. Na dodacím dokladu (nákupní nebo reklamační doklad) musí být stejné sériové číslo, jako na reklamovaném výrobku (pokud výrobek sériové číslo má). Tento postup je doporučen i kupujícímu, který je spotřebitelem, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak.

f) Kupující si je vědom, že pokud nedodá reklamované zboží včetně veškerého doručeného příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena snížená o cenu nedodaného příslušenství.

g) Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):

  • mechanickým poškozením zboží
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a - mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno
  • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami
  • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů
  • zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li chyba v důsledku této úpravy
  • zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí
  • použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.

Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, které jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně lze očekávat vzhledem k prováděné reklamace nebo obvyklému způsobu použití zboží.

h) Kupující se vystavuje riziku zamítnutí reklamace i v případě, že je zboží nebo jeho součást vzhledem ke svému charakteru a účelovému určení nadměrně znečištěna nebo nesplňuje základní hygienické podmínky.

 

IV. Způsob vyřízení reklamace

1. Je-li kupujícím spotřebitel

a) Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna.

b) Spotřebitel může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

c) Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

d) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší spotřebiteli, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje zejména, pokud stejná vada bránící řádnému užívání, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem chyb se rozumí, má-li věc současně alespoň tři chyby bránící jejímu řádnému užívání,

e) Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

f) Pokud věc prodávaná za nižší cenu nebo použitá věc má vadu, za kterou prodávající odpovídá, má spotřebitel místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

2. Je-li kupujícím podnikatel

a) Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava možná a povaha vady zboží nebrání jeho obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě poskytnutí slevy nelze již později tuto vadu opětovně reklamovat.

b) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, je Prodávající oprávněn vadné zboží vyměnit za nové zboží se stejnými nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vrátí spotřebiteli jím zaplacenou kupní cenu a náklady spojené s uplatněním reklamace. V případě podle tohoto odstavce je kupující oprávněn i od smlouvy odstoupit.

Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co je zjistil. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen pokud vady vytkl nejpozději do 24 měsíců od převzetí zboží (věci)

3. Společná ustanovení k bodům 1. a 2.

a) Volbu způsobu vyřízení reklamace může navrhnout kupující v písemné reklamaci. Prodávající na nevhodnost nebo nepřípustnost způsobu reklamace kupujícího upozorní a navrhne vhodný způsob (zejména v případě, kdy kupující vyžaduje způsob týkající se neodstranitelné vady, ale prodávající zjistí, že se jedná o vadu odstranitelnou). Konečný způsob vyřízení reklamace navrhuje prodávající.

b) V případě poskytnutí slevy prodávajícím v souvislosti s reklamovanou vadou není možné později reklamovat zboží pro vadu, pro kterou byla sleva poskytnuta.

c) Když je kupujícím spotřebitel, o způsobu vyřešení reklamace prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů a ve zvláště složitých případech vyžadujících složité technické zhodnocení stavu do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

d) Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat více než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se má za to, že chyba na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který je podnikatel a tedy jeho vztah s prodávajícím upravuje obchodní zákoník.

e) Pokud byla reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, záruční doba běží pouze v rámci původně dodaného zboží (ne další – nová záruční doba).

f) Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o ukončení vyřízení reklamace. V potvrzení uvedení potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace a zašle jej . Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS nebo e-mailem, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace prodávající vydá písemný doklad o vyřízení reklamace. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

g) Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Tím není dotčena povinnost prodávajícího podle odstavce 9.

h) Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

i) Prodávající je povinen vést evidenci o reklamacích a předložit ji na požádání orgánu dozoru k nahlédnutí. Evidence o reklamaci musí obsahovat údaje o datu uplatnění reklamace, datu a způsobu vyřízení reklamace a pořadové číslo dokladu o uplatnění reklamace.

j) Kupující má právo na úhradu nezbytných nákladů v obvyklé/průměrné výši (zejména poštovného, které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejpozději do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

k) Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zvláště zda balení obsahuje vše, co má obsahovat. K pozdějším námitkám nebude přihlédnuto. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

l) V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být reklamace provedena a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace), je prodávající oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění ve výši 0,5 € za den včetně DPH.

m) Nevyzvedne-li si Kupující věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má prodávající právo věc prodat. O zamýšleném prodeji bude prodávající kupujícího informovat a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyzvednutí věci. Dojde-li k prodeji nevyzvednuté věci, vyplatí prodávající kupujícímu výtěžek z prodeje po odečtení ceny opravy nebo úpravy, poplatek za uskladnění a nákladů prodeje. Právo na výtěžek z prodeje musí kupující uplatnit u prodávajícího.

 

V. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je platný od: 1.3.2023.

VRÁCENÍ ZBOŽÍ (odstoupení od smlouvy)

Od reklamace vadného zboží je třeba odlišovat možnost odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem (tzv. včetně zboží). Pro vrácení zboží, resp. odstoupení od kupní smlouvy viz Čl. VI. obchodních podmínek, které naleznete zde.

 

VZOROVÝ FORMULÁŘ K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (§7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb)

(vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od uzavřené smlouvy)

 

 LOGO