Reklamace a vrácení zboží

Rychlý postup

 

Postup při reklamaci: 

  • Zboží důkladně zabalte, aby při přepravě nedošlo k poškození
  • Popište problém, kvůli kterému chcete reklamovat své zboží
  • Zboží zašlete na adresu: Mosty u Jablunkova č. 986 (Květinka), 739 98, Česká republika
  • Po obdržení zboží Vám přijde automatický mail o zahájení reklamačního řízení
  • Na základě posouzení produktu a oprávnení reklamace Vám přijde rozhodnutí o ukončení reklamačního řizení i s vyjadřením a následnym řešením situace

Postup při vrácení zboží: 

  • Zboží důkladně zabalte, aby při přepravě nedošlo k poškození
  • Přiložte ke zboží formulář pro odstoupení od smlouvy
  • Zboží zašlete na adresu: Mosty u Jablunkova č. 986, 739 98, Česká republika
  • Po obdržení zboží Vám přijde automaticky mail o vrácení zboží
  • Na základě posouzení stavu produktu Vám přijde vyjádření k odstoupení od smlouvy a případně vrácení finančních prostředků

Tyto postupy jsou pouze informační povahy. Nadřazeny jsou jim obchodní podmínky a reklamační řád níže.

 

Reklamační řád společnosti NOBLESE-EU s.r.o.

pro e-shop www.noblese.cz

Společnost :

 

Obchodní jméno : NOBLESE-EU s.r.o.

Adresa : Fraňa Krále 2080, 022 01 Čadca, Slovenská republika

IČO : 54 360 382

Zápis v reg. : Obchodní rejstřík Okresního soudu Žilina, Oddíl: Sro, vložka č.k. 78871/L

DIČ : SK2121637001

E-mail. : info@noblese.cz

Tel. : +420225850272

I. Úvodní ustanovení

I.1

Tímto reklamačním řádem společnost NOBLESE-EU s.r.o. jako obchodník (§ 52 odst. 3 OZ) informuje stručně své zákazníky – spotřebitele, tedy fyzické osoby nejednající v rámci podnikání (§ 52 odst. 4 OZ) o podmínkách, právech a povinnostech v souvislosti s uplatněním odpovědnosti za vady věci = zboží (tzv. reklamace) vyplývající ze spotřebitelské kupní smlouvy (§ 612 OZ). Přesné podmínky stanovuje Občanský zákoník č. 40/1964 Sb. (zejména § 612 a násl.), které je spotřebitel povinen znát (neznalost zákona neomlouvá) (v textu jen jako OZ).

I.2

Tento reklamační řád tvoří neoddělitelnou součást Všeobecných obchodních podmínek (VOP) a tím i spotřebitelské kupní smlouvy, jejímž předmětem je prodej věci - zboží (II.1) spotřebiteli.

II. Odpovědnost za vady, základní pojmy, záruka, záruční doba

II.1 Věc

Věcí se rozumí zboží prodané a dodané obchodníkem spotřebiteli ve smyslu nabídky obchodníka na stránce www.noblese.cz.

II.2 Vada

Věc má vadu, pokud není v souladu s požadavky § 615 OZ nebo pokud její používání znemožňují nebo omezují práva třetí osoby včetně práv duševního vlastnictví.

II.3 Odpovědnost za vady

Nová věc - obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v čase jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání věci (tj. v záruční době).

Použitá věc - obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v čase jejího dodání a která se projeví do jednoho roku od dodání věci (tj. v záruční době).

II.4 Záruční doba

II.4.1 Záruční doba je:

  • ve smyslu ust. § 619 odst. 1 Občanského zákoníku 2 roky od dodání věci, pokud jde o prodej nové věci.
  • ve smyslu ust. § 619 odst. 3 Občanského zákoníku a určení obchodníka 1 rok od dodání věci, pokud jde o prodej použité věci.

II.4.2

Prohlášením v záručním listě (záruční knížce) vydaném kupujícímu nebo v reklamě může obchodník nebo výrobce věci (poskytovatel záruky) poskytnout kupujícímu záruku přesahující rozsah záruky stanovené v OZ a v tomto Reklamačním řádu. V záručním listě se upraví podmínky a rozsah této záruky, kterými je povinen spotřebitel se řídit (§ 502 odst. 3 OZ).

II.4.3

Záruční doby začínají běžet vždy od dodání věci. Dodání věci je definováno v § 613 OZ, přičemž jde zejména o převzetí věci spotřebitelem.

II.4.4

Do záruční doby se doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace) až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, nepočítá. Pokud dojde k vyřízení reklamace výměnou zakoupené věci (jako celku), začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.

II.5 Neodpovědnost obchodníka za vady a výluka ze záruky (odmítnutí odpovědnosti)

II.5.1

Obchodník neodpovídá za vady, které nelze považovat za výrobní vady, tedy zejména v případech, kdy:

  • jde o vadu, na kterou se nikdy nevztahuje např. běžné opotřebení věci, přirozený úbytek apod.,
  • jde o vadu, která byla způsobena vnějšími vlivy či samotným kupujícím (např. užívání a použití věci v rozporu s účelem a způsobem stanoveným výrobcem, poškození kupujícím, zanedbání povinné péče, nedodržení postupu opravy, neodborná manipulace, neoprávněný a neodborný zásah do věci apod.).

II.5.2

Podrobnější vysvětlení situací podle II.5.1 může obsahovat i Záruční knížka k věci, pokud je poskytnuta, která podrobněji popisuje situace, na které se záruka nevztahuje nebo kdy je odpovědnost obchodníka vyloučena.

II.6 Povinnosti spotřebitele po doručení věci (zboží)

Kupující (zejména spotřebitel) je povinen při převzetí zboží od přepravní společnosti podrobně zkontrolovat (a případně fotograficky zaznamenat) fyzický stav doručovaného zboží (jeho případné poškození, ať už obalu nebo samotného zboží/výrobku v něm) a v takovém případě zboží vrátit kurýrovi s příslušnou reklamací (resp. zboží odmítnout převzít), a oznámit to vždy současně i obchodníkovi. Pokud poškození zboží zjistil až po převzetí zboží od kurýra, doporučujeme, aby vadu oznámil obchodníkovi bezodkladně, v opačném případě mu sice zůstává možnost uplatnit nárok z odpovědnosti za vady, avšak není vyloučeno, že bude třeba obchodníkovi prokázat, že vada vznikla v důsledku porušení jeho povinností (již) v době doručení zboží, resp. bere tím na vědomí, že obchodník nárok nemusí uznat z důvodu, že jde o vadu, která zjevně nevznikla či nemohla vzniknout jeho vinou či vinou přepravce.

III. Čas, místo uplatnění a způsob vyřízení odpovědnosti za vady (reklamace)

III.1 Čas uplatnění odpovědnosti za vady

Spotřebitel je povinen vytknout vadu včas, a to během záruční doby (II. 4).

III.2 Čas uplatnění práv z odpovědnosti za vady

Práva z odpovědnosti za vady (např. právo na opravu/výměnu věci, slevu z kupní ceny či odstoupení) může uplatňovat pouze tehdy, pokud vytkl vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději do uplynutí záruční doby (II. 4), jinak mu tato práva nenáleží.

III.3 Místo uplatnění reklamace

Místem uplatnění odpovědnosti za vadu (III.1) a práv z odpovědnosti za vadu (III.2) je adresa Mosty u Jablunkova č. 986, 739 98, Česká republika.

III.4 Proces uplatňování a řešení odpovědnosti za vady

III.4.1

Kupující je povinen při uplatnění reklamace předložit doklad o koupi věci u obchodníka, případně záruční list k věci (záruční knížku), odevzdat/zaslat věc (umožnit posouzení vady) a řádně popsat (vytknout) vadu.

III.4.2

Obchodník je povinen vydat spotřebiteli bezodkladně po splnění podmínek III.4.1 písemné potvrzení o vytknutí vady věci (reklamaci) a určit přiměřenou lhůtu na posouzení vady a vyřízení reklamace, která může být nejvýše 30 dní. Přiměřená lhůta je určována obchodníkem vzhledem k povaze věci, tvrzené vady, její závažnosti, rozsahu diagnostiky a kapacitním možnostem. Přiměřená lhůta může být i delší než 30 dní, pokud je odůvodněna objektivním důvodem, který obchodník nemůže ovlivnit (např. dodání náhradního dílu, výpadek v dodávkách apod.).

III.4.3

V určené přiměřené lhůtě podle III.4.2 obchodník přezkoumá spotřebitelem vytknutou vadu (diagnostika) a následně oznámí spotřebiteli výsledek tohoto posouzení, tedy způsob vyřízení reklamace, a to buď konstatováním oprávněnosti nebo neoprávněnosti (zamítnutím). Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vady (zamítnutí reklamace), je povinen důvody písemně oznámit spotřebiteli.

III.5 Práva spotřebitele při oprávněné reklamaci (nároky)

III.5.1

Pokud obchodník zjistí, že pro vytýkanou vadu je dána jeho odpovědnost (tj. reklamace je oprávněná), má spotřebitel právo

  • primárně na odstranění vytýkané vady její opravou nebo výměnou vadné (s)části (bod III.5.2),
  • až sekundárně na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy (bod III.5.3).

III.5.2

Odstranění vytýkané vady její opravou nebo výměnou vadné části

Spotřebitel si nemůže zvolit takový způsob odstranění, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné potíže. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by si vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti.

Prodávající opraví nebo vymění v přiměřené lhůtě věc (III. 4.2), a to bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných potíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.

Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme věc v lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může prodávající věc prodat.

III.5.3

Přiměřená sleva z kupní ceny a právo odstoupit od kupní smlouvy

Pokud obchodník v přiměřené lhůtě věc a) neopraví ani nevymění, b) věc neopraví ani nevymění v souladu s § 623 odst. 4 a 6 OZ, c) odmítne odstranit vadu podle § 623 odst. 2 OZ, d) věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně dříve vadné (části) věci, nebo e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo f) obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných potíží kupujícímu, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy. Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy podle písm. d) a e) se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota věci, povaha a závažnost vady a možnost od kupujícího objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost prodávajícího odstranit vadu. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou by věc měla, pokud by byla bez vad.

Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, pokud se kupující spolupodílel na vzniku vady nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.

Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc prodávajícímu na náklady prodávajícího. Prodávající po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující zaslal věc prodávajícímu, podle toho, který okamžik nastane dříve.

Prodávající vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Veškeré náklady spojené s úhradou nese prodávající.

III.6 Ukončení procesu uplatnění odpovědnosti za vady

Ukončením procesu odpovědnosti se rozumí:

  • při neoprávněnosti reklamace písemné oznámení spotřebiteli o důvodech podle ods. III.4.3,
  • při oprávněnosti reklamace předání věci s odstraněnou vadou (opravené/vyměněné části), poskytnutí slevy nebo vrácení zaplacené části kupní ceny.

Tento reklamační řád se vztahuje na právní vztahy (kupní smlouvy), které vznikly od 01.07.2024 (§ 879x OZ).

 

VRÁCENÍ ZBOŽÍ (odstoupení od smlouvy)

Od reklamace vadného zboží je třeba odlišovat možnost odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem (tzv. včetně zboží). Pro vrácení zboží, resp. odstoupení od kupní smlouvy viz Čl. VI. obchodních podmínek, které naleznete zde.

 

VZOROVÝ FORMULÁŘ K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (§7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb)

(vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od uzavřené smlouvy)

 LOGO